פרטיות 

  • מה שעולה לרשת נשאר ברשת– הסבירו כי תוכן שמפורסם באינטרנט עלול להישאר שם לנצח. כל אחד יכול לשמור עותק מקומי של הפוסט או לצלם מסך לפני שמסירים או מוחקים. 
  • פרטים אישיים – בדקו יחד את הגדרות הפרטיות ושיש להם סיסמאות חזקות, הדגישו לא להתפתות למסור פרטים אישיים לאחרים. 
  • יש דבר כזה יותר מדי מידע- ככל שהם חולקים יותר, כך אנשים יודעים עליהם יותר. 
  • זיהוי תוכן חשוד – למדו את הילדים לא ללחוץ על קישורים לא מוכרים.
     
  • המידע שלהם שייך להם - המידע של חבריהם שייך לחבריהם. האם הם בטוחים שהחברים שלהם מסכימים שיפרסמו מידע עליהם? 
     

שיח מכבד

  • ברשת כמו במציאות – עודדו את הילדים להתנהג באינטרנט כפי שהיו מצפים שיתנהגו כלפיהם בעולם האמיתי. אשליית הניתוק והזרות שיוצרת הרשת, גורמת לאנשים לשכוח שהם מדברים עם בני אדם. 
     
  • רגישות ואכפתיות - בצד השני של המסך יושבים בני אדם. התייחסו אליהם כפי שהייתם רוצים שיתייחסו אליכם ואל תפרסמו תוכן שעלול לפגוע בהם.

כמה זה יותר מידי?
הורים, ילדים וזמן מסך 

מציבים גבולות חכמים ובריאים לשימוש במסך 
-    הכירו אפליקציות שיאפשרו את המעורבות שלכם כגון family link 
-    קבעו ביחד מהו זמן סביר לשימוש במסכים
-    דברו יחד על המרחבים שהם מתעניינים בהם ואם זה מתאים לגיל שלהם. שתפו אותם אם אתם בוחרים להגביל אפליקציות מסוימות (לדוגמא: ביוטיוב- הגבלת תוכן לפי גיל)
-    סכמו מתי מתאים להשתמש במסכים ומתי לא
-    בקשו מהם לשתף אתכם בכל דבר שהם מתלבטים או חוששים לגבי הרשת 

מתמקדים פחות בסך הזמן במסך ויותר באיכות הזמן במסך
-    נבקש שיכירו לנו את המרחבים שלהם ברשת - אתרים, אפליקציות, משחקים
-    כמו שאנו שואלים "איך היה בביה"ס?" נשאל - "מה קורה בקבוצות הוואטסאפ?" "עם מי יוצא להם לדבר ברשת?"
-    דברו על "איך גוללים?" גלילה אקטיבית מכוונת מטרה לעומת גלילה פסיבית ללא מיקוד
-    הגדירו זמן איכותי משפחתי גם במסך וגם מחוץ למסך